Pages

söndag 28 april 2013

Fullt hus hela helgen

Syster och lilla mamma har varit på besök här i helgen. Jag är helt slut: I fredags tog vi en tripp till Ullared och fyndade och igår lånade jag och D bilen medan de andra två tog vagnen in till stan.
Jag och D skulle egentligen inhandla grejer till innätningen av balkongen. Vi irrade omkring på Bauhaus men blev till slut så uppgivna över det krångliga projektet att vi gav upp och åkte hem. Kanske kan jag tjata hit farsgubben som hjälp till det framöver. Fram till dess får vi fila på en mer detaljerad plan om hur vi faktiskt ska göra.
Dock fick vi köpt sängbord och ett bord till balkongen på Ikea, så en helt ofruktbar utflykt blev det inte trots allt. Får visa bilder en annan dag för idag är jag för sliten för att orka fota.

Visar istället syrrans skapelse. Hon passade på att låna symaskinen när hon var här:
Denna ska vara en present till en av hennes väninnor som väntar liten.
(Förstår inte varför bilden blev så suddig... Trist med persiennen där i bakgrunden också... Jaja.)

Grått och blått var önskan angående färgen.

 
Jag har aldrig förstått vitsen med de här vimplarna man ser överallt men när jag såg det färdiga alstret så tyckte jag det var så fint att jag nog ska sy en jag också. Det var ju så enkelt, och rentav stilrent. Helt plötsligt så förstod jag tjusningen med den här dekorationen.


4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin vimpel din syster
sydde, inte konstigt att du börjat gilla den.
Kramar
AnnaMaria

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefin vimpel ...
ha en bra kväll
kram Rosa

Så Vitt Jag Vet sa...

Finfina vimplar syrran din fixade..Förstår att du blev sugen.
Kraam
Sanne

Marianne sa...

Fint med vimplar. Men det tog ett tag för mig med att förstå vitsen med dom;)
Kram