Pages

tisdag 2 juli 2013

Minialbum del 1

Jag har som tidigare nämnt pysslat en massa. När jag kommit hem från jobbet (har verkligen längtat hem) har jag satt mig och klippt och klistrat tills det varit dags att gå till sängs.
Nu tänker jag alltså visa upp mitt alster. Mitt första minialbum som jag gjort från scratch. Som titeln avslöjar blir detta en följetång. Annars blir det ett lite väl långt inlägg.

(Snosan är imponerad.) Pärmen är gjord av kartong som jag klätt med cardstock. Bandet är dekoration men även lite funktionellt.

Tyckte papperet var så fint.

Första sidan. En trollskog och mitt emot en ficka med tags (som nog kommer bli några fler) med plats för bilder eller journaling.

Det finns även en tag man kan dra ut upptill med plats för ett större foto. Likadant på sidan som innehåller en ännu större tag.

Nästa sida med nottema.

Två tags med plats för bilder. Vet inte om ni ser det hjärtformade gemet där nere i vänstra hörnet. Plockar man bort det...

...hittar man den här utvikningsbara sidan med massa plats för foton eller andra minnessaker. Jag sparar alltid biljetter och dylikt när jag reser. 

I fickan på motsatta sidan finns denna lilla "bok"...

...som utvikt ser ut så här.

På sidan finns plats för ett stort foto.

Tredje uppslaget ser ut så här.

Lyfter man av den rödrandiga tagen ser den ur så här (vänster på bilden) på baksidan. Under döljer sig två utvikningsbara flikar.

Öppnar man dem kommer man ut i skogen.

Självklart finns även på detta uppslag plats för ett stort foto.
Det randiga bandet kan knytas upp.

Då finner man plats för foton samt möjlighet att dra ut tre tags.
 
Detta får räcka för idag så det här inte blir för långt som sagt. Kommer visa hela albumet men det blev så många bilder när jag fotade det... Det är sexton sidor om man inte räknar med insidan av pärmen.
 
Nu ska jag göra mig färdig för natten. Gick ut och sprang direkt efter jobbet när jag kom hem så nu känner jag mig så där lagom trött (läs: slutkörd efter en tidig morgon).

Ha en skön kväll alla!
 

1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Gud så duktig du är....jätte snyggt album...inte bara katten blev "impad" utan även jag ;)).....
Ha en toppen dag, hoppas solen skiner hos er.....här försöker den titta fram bland molnen ;))
Kram bia