Pages

söndag 30 juni 2013

Vita lyktor

Har kikat runt lite och förfasats över hur dyra alla lyktor i storlek lite större är. Önskan var en lite större lykta att ha på balkongen när det blir färdigt där ute (vilket aldrig verkar inträffa). Det var då naturligtvis ett krav att det skulle vara täckta sidor på den eftersom ljusen inte ska blåsa ut i vinden samt för katternas säkerhet. Hittade dessa lyktor på Gekås, förpackade om tre till ett rimligt pris.

I den största kan man ju ställa in ett blockljus istället för att hänga in värmeljus i hållarna.

Var tvungen att testa hur det skulle se ut med ljus i dem. Extrem mysfaktor.

Det ekar lite tomt här. Har börjat sommarjobba och är så slut när jag kommer hem (kliver upp klockan fem) att jag praktiskt taget stupar. En klen student är man. Har suttit på kvällarna och papperspysslat med scrapbooking väldigt mycket den senaste tiden. Har snöat in totalt på minialbum. Går och lägger mig kl nio så det blir inga sena kvällar direkt.
Nu börjar det dra ihop sig lite för tårtbak. Jag och D gifter oss om en dryg månad och då ska vi såklart ha tårta. Ska börja göra bottnar och frysa in så det inte blir så stressigt sista veckan tänkte jag. Kanske rent av fyller dem innan de får hoppa in i frysen också. Ju mindre jobb framöver, desto bättre.

Önskar alla en trevlig söndag! (Hoppas ni har det lite soligare än här!)
 

2 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Snygga lyktor.. jag ska till Ullared på Onsdag ,hoppas på att få med mig lite fint hem
kram Rosa

House and Garden by Bia sa...

Fina lyktor...mysigt!!
Och vad kul med giftermål ;))
Kram bia