Pages

måndag 16 september 2013

Nytt album

Ja, nu har limmet och saxarna varit framme igen. Hittade ett paper stack bland alla mina papper som jag haft bra länge. Det är The Rockstar Stack  från Die Cut With A View. Jag tänkte att jag lika gärna kunde förvandla det till ett album hellre än att det skulle ligga på hög. Så här blev det:


Ska dekorera utsidan med något, men hur och med vad vet jag inte än. Pärmen är gjord av tillklippt kartong.
 
Första uppslaget.

Här är sidans alla tags. Även den stora. Alla sidorna innehåller en lite större. Sidorna är gjorda av vanliga C6-kuvert så de mäter ungefär 11x16 cm.

Andra uppslaget. Tagen bakom minikuvertet kan man ta ut.

Flipsida med plats för foto i normalstorlek.

 I minikuvertet finns en minibok med ett uppslag.
 
Tredje uppslaget.

Flertalet tags i olika storlekar.

Fjärde uppslaget.

Flipsida och en sida med en ficka.

Femte uppslaget.

På femte uppslaget finns en extra sida som är lite mindre (den randiga på bilden). Den innehåller en tag som tas ut upptill.

Uppslaget innehåller många tags. Dessa två är lite annorlunda, en är öppningsbar och den andra öppnas genom att man drar översta tagen åt sidan.

Bläddrar man den lite mindre extrasidan kommer man till denna sida. Här finns ett "flytande vattenfall" (floating waterfall), som denna typ av flipsida kallas i scrapkretsar.

Den mindre extrasidan ser likadan ut på båda sidor. Vattenfallet bläddras uppåt.

 Sista sidan.
 
Här finns ett egengjort kuvert och flera tags som hålls samman av ett gem. Kuvertet är tomt, där finns plats för gamla biljetter eller vad man nu kan tänkas vilja spara.

Ryggen och baksidan är bruna och framsidan svart. Som sagt, någon dekoration framtill vill jag ha, men jag har inte riktigt bestämt mig än.
 
 
Ni kanske undrar om det går att fylla ett sådant album med bilder när det är så mycket plats för mindre foton. Jag brukar ofta beställa olika storlekar när jag framkallar bilder. Här intill (under Places to visit) finns adressen till Fotoautomaten. Där kan man gratis göra om bilder till olika storlekar. Hur bra som helst, speciellt när man gillar att pyssla med sina bilder som jag gör. Man ska dessutom inte vara rädd för att klippa i sina bilder tycker jag :)

Just nu håller jag på med det som ska bli vårt bröllopsalbum.

Önskar alla en bra vecka!


1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Herregud vad du är "pysslig" min vän!...jättefint blev det;)
Önskar dej en trevlig helg!!!
Kram bia