Pages

måndag 2 september 2013

Enkla ljuslyktor

Det börjar bli höst nu. Tycker det har doftat höst i flera veckor. Jag har ju varit lite ledig nu och när jag är ledig brukar det i regel inte vara så fint väder. Det gör inte så mycket. Jag har inget emot att det till exempel regnar, då kan man vara inne och lata sig med gott samvete.

Har gjort några lyktor av ett par glasburkar. Hade något tygliknande från Panduro som jag knöt om burkarna med vanligt brunt snöre. Dessa är gröna och tjänade som bordsdekorationer till vår vigsel. Nu står de på soffbordet och höjer mysfaktorn. 

Träden utanför har börjat bli gula. På bara en vecka har de gulnat rejält. Tidigt höst är mysigt tycker jag. Det kan vara ganska varmt på dagen, speciellt om solen är framme och sen på kvällen är det ultimat mysfaktor. Då menar jag mysa inomhus alltså, jag är mörkrädd utomhus.

Planen för dagen är att producera lite vegetariska biffar att ha i frysen. Har redan hunnit koka en påse kikärter som ska bli basingrediensen.

Önskar alla en trevlig start på veckan!

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Så mysiga ljuslyktor du gjort;)))
Älskar att tända ljus o mysa nu på hösten....när det mörknar helt enkelt;)......
ha det gott!
Kramisar
Bia

Rosa i huset i vitt sa...

Fina ljuslyktor ...kan man inte ha för många av heller
ha en trevlig helg
kram Rosa