Pages

fredag 28 februari 2014

Vitt pelarbord - White pedestal table

Har äntligen kommit till skott och målat det lilla pelarbordet efter gammelmoster.

Efter.
 
Har tänkt måla bordet i evigheter men inte tagit tag i det men nu, äntligen, är det som nytt. Jag kan dock inte bestämma mig för om jag gillade det bättre som det var innan eller inte. Det var fint innan, komplett med ring på bordsskivan och allt. Nu passar det i och för sig bättre in med allting annat i det för närvarande stökiga vardagsrummet. Dessutom verkar de två lösa "fötterna" ha stabiliserats av färgen. Helt klart ett plus.
 
Före.
(Lägg märke till hur Salem har vandaliserat soffan... Har lyckats vänja honom av med det, aningen för sent.)

Jag har väldigt problem med digitalkameran... Bilderna blir suddiga och inte alls bra. Frågan är om det är min otekniskhet som spökar...

Det är för övrigt mer målningsprojekt på gång här. När jag ändå släpat fram grejerna så kändes det lika bra. Vi har även sagt att vi ska sätta upp några av tavlorna som står bakom dörrarna och väntar. Någon gång... Skynda långsamt säger man väl?

Inga kommentarer: