Pages

tisdag 25 mars 2014

Tips från coachen

Här målas det burklock så färgen skvätter. Min pysselhörna börjar så sakta ta den form jag planerat. Det går inte fort, men jag har ju egentligen inte bråttom. Jag har kommit på fördelen med att kunna ha saker framme så att jag ser dem, annars glömmer jag snart vad som finns i gömmorna. Jag har samlat på mig en hel del tomma glasburkar för detta ändamål. Billigt och bra. Jag ville måla locken så att de har samma färg för att det ska bli mer enhetligt. Det är trots allt en pysselhörna och det känns extra fräsigt om den verkar genomtänkt.
Kom under målandet på en sådan lysande idé (enligt mig själv) som förenklade lockmålandet avsevärt:

Limstift. Har man så många som jag går det fort, annars får man måla färre lock åt gången. (Jag är en storkonsument av lim.)
Man tar bara en bit tejp och fäster på korken...

... så här. Sedan fäster man burklocket i tejpen och man kan måla hela locket utan problem och man slipper få händer som ser ut så här:

Fiffigt va!? ;)
 
Nu ska jag nog lägga mig och läsa en bok. Är ganska mätt efter alla våfflor jag slukat våffeldagen till ära.
 

Inga kommentarer: