Pages

söndag 8 juni 2014

Pickled Pear-album

Mitt senaste alster. Ja, här produceras det en del. Ibland går man in i en sådan där skaparbubbla och det känns som om man bara trollar fram saker. Det har varit så en liten period nu. Utöver en massa album har jag i vår även skapat en masteruppsats, men den kommer jag inte att lägga ut här.

Mitt senaste album är alltså ett album med sidor i storleken C5-kuvert. Ett handgjort album är en uppskattad gåva till brudparet, studenten, babyn eller till den som vill spara bilder från något speciellt tillfälle eller händelse, till exempel en resa.

Pappret jag använt är från Kaisercraft och kollektionen heter Pickled Pear.

Härligt papper på omslaget.

Första sidan. Tags i olika storlekar.

 Andra uppslaget. Flytande vattenfall (en av mina personliga favoriter vad gäller layout) och ett bellyband.

Tredje uppslaget. Härliga färger tycker jag. Brunt och olika gröna nyanser.

Naturligtvis finns det stora tags i alla sidor. Total 4 stora tags med plats för ett stort foto eller två foton i normalstorlek.

Blommor och blad. Skulle passa bra för t. ex. studentbilder.

Underbart papper i kollektionen.

Sista sidan.

Gillade den här kollektionen. Den kommer säkerligen framhäva de flesta foton i och med den enkla, men fina, färgskalan.

***** S Å L T *****

Inga kommentarer: