Pages

måndag 23 juni 2014

Lila minialbum

Eftersom kollektionen Midnight Berry från Die Cut With A View var så fint, och jag inte använda upp ens hälften till mitt kvadratiska album, fick det bli ännu ett album. Jag hade några cerisefärgade C7-kuvert som jag köpt på Panduro Outlet i Ullared som jag inte visste vad jag skulle använda till. De blev ett litet album i miniformat.

Härligt, randigt (!) papper och sidenband.
Pärmen består av kartong från ett 12-pack portionspåsar med kattmat.

Minitags. Sidorna mäter ca 11 x 8 cm.

Fina färger och mycket guld.

Naturligtvis innehåller sidorna stora tags. Det fiffiga med att använda kuvert till sidorna.

En djup ficka med tags och en helsida med plats för foto.

Sidan till höger är en halvsida och fliken till vänster kan öppnas och döljer ...

... två horisontella fickor med tags.
Halvsidan till höger innehåller en tag som ...

... ser ut så här.

På halvsidans baksida finns en smal ficka med en tag. Till höger finns en annan typ av halvsida som även den är en ficka med en tag som är vikt över kanten.

Utan tag ser fickan ut så här. Den vikta tagen syns till höger.

Vänder man fickan hittar man en minisida med bellyband. Denna layout är Kathy Ortas påhitt (hon finns på Youtube).

Sista sidan. Älskar pappret på insidan av pärmen. Så tjusigt mönster.

Baksidan som har ett glansigt mönster.

Jag räknade och kom fram till att det finns drygt 25 tags i det här lilla albumet. Utöver det finns massor av plats och möjligheter att sätta in bilder var man tycker att det passar.
Kommer definitivt att göra fler minialbum. Har börjat samla på mig coffee sleeves, alltså sådana värmeskydd man får på take awaymuggar, för att så småningom kunna göra ett album av dem. Jag dricker dock kaffe ute väldigt sällan så det går sannerligen inte särskilt fort. Tills dess har jag en hel hög kuvert i olika storlekar att sysselsätta mig med.

***** S Å L T *****

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Så himla pysslig du är....jättefint album du visar i fina färger;)
Kram och hej!
Bia

Titti sa...

Hej .Tittar förbi för första gången...Jättefint album . Vad skulle det kosta att beställa ett av dig? Kram Titti

Fru Lagom sa...

Priset beror lite på vilken storlek och hur många sidor man vill ha i albumet. Det går bra att använda kontaktinfon här intill för att få ett prisförslag.