Pages

tisdag 1 juli 2014

Spiralalbum

Jag är lite trött och virrig kan jag upplysa om. Har börjat jobba och inte riktigt vant mig vid de tidiga timmarna. Imorse när jag kom till jobbet la jag in plånboken i kylen tillsammans med matlådan. Helt hysteriskt. Jag hoppas jag vänjer mig snart. Tänkte gå och lägga mig om en stund. Eller i alla fall lagom till halv nio.

I höstas önskade jag mig en Bind-It-All. Jag har hittills bara gjort två album med detta bindningssystem som resulterar i ett tämligen proffsigt utseende. Amerikanska scrappare brukar dekorera utsidan ganska ymnigt och fästa band och charms på ryggen. Jag har dragit mig lite för det eftersom det gör det svårare att förvara albumen i t. ex. bokhyllan. Jag funderar dock på att kanske fästa något i spiralerna, det förhindrar ju inte förvaringen.

Pappret kommer från Bo Bunny och heter Weekend Market. Det var så fint papper att jag använde allt; det blev inget över alls.

(Uppenbarligen måste jag sluta ta bilder i ljuset jag använt nedan: det blir inte alls särskilt smickrande bilder.)

Jag älskar det här prickiga pappret så det var givet som framsida.


Första bladet är gjort av ett C5-kuvert.

Inuti finns en stor tag.

Nästa uppslag. Sidficka och ett C6-kuvert med tag.


C7-kuvertet har jag tillverkat själv av cardstock.

Papperet var så fint att det kändes onödigt med en massa andra dekorationer. Det kommer räcka med foton och det finns det massor av plats för.

Vänstersidan är en halvsida med ficka.

Det här mönstret var en av mina favoriter. Den färgglada jordgloben i dova färger är så otroligt fin.



Sidan till vänster är utvikningsbar ...

... och i utvikningen döljer sig två fickor i olika storlekar med tags.

Dessa fickor är gjorda av toalettpappersrullar.


Gjorde ett eget litet kuvert med ett gem som håller det stängt. Den sprängfyllda fickan på högersidan är gjord av långa kuvert som vikts om varandra.

Plats för foton.

Den färgglada jordgloben från en annan vinkel.

C6-kuvert med tag.

En tag till döljer sig på baksidan av C6-kuvertet. Till höger har jag dekorerat ett C5-kuvert.

I C5-kuvertet kan man stoppa in bilder eller andra minnessaker som man vill spara. Kanske biljetter från en resa eller dylikt.


Baksidan är också prickig.

Jag älskar prickigt papper.

Det här sättet att binda album är väldigt fiffigt och ger oändliga möjligheter. Jag har alltid gillat spiralblock så det är extra roligt att kunna göra egna. Till det här albumet använde jag den största storleken på ringarna eftersom mina album ofta blir lite småtjocka. 




**********************S Å L T********************** 
 


Inga kommentarer: