Pages

tisdag 12 augusti 2014

Kortmakeri

Här på bloggen har det stått stilla ett tag. Har varit ute och globetrottat med maken och är nyligen hemkommen från Paris. Lite semester fick det bli i år. Lyxigt värre :)

Jag besökte scrap- och stämpelmässan i våras. Där hittade jag väldigt fint papper som jag bestämde mig för att jag ville göra kort av. De har legat klara en tid och blev lite av en kortserie med samma tema men i olika färger.

Lime.

Kaffe någon?
Söt stämpel från gummiapan.se.

Grått.

Tyckte det grå pappret var himla fint.

Blått.
De här känns lite "bröllopiga" på grund av sidenbandet, tycker jag.

Randigt och prickigt. Allt det bästa på ett och samma kort.

En väldigt vilsam blå nyans.

Ljusgrönt.

Underbar färg. Turligt nog hade jag blommor i exakt rätt nyans.

Pastellblått.
 

Lite distressing på kanterna.

Ibland får jag en sådan skaparlust och producerar en massa kort i ett svep. Kan ju säga att jag har mina julkort klara sen flera veckor tillbaka.
Nu har jag dessutom köpt mig nya mönstersaxar för en billig peng. De måste ju få komma till användning.

Inga kommentarer: