Pages

onsdag 20 augusti 2014

That morning, the summer was gone

Det regnar och blåser om vartannat. Många tycker det är tråkigt, men mig gör det inte så mycket. Dåligt väder betyder att man inte behöver vara så aktiv. Lite bad hade dock inte varit helt fel, men jaja, inte mycket att gräma sig över.
I sommar har vi hunnit med en liten Parisresa. Vi är väl egentligen inte några resemänniskor. Lugnt och skönt och inte för mycket planering är vår melodi.

Notre Dame såg vi naturligtvis.

Detta har man ju hört talas om ...

Vad är en Parisresa utan en tur till och upp i Eiffeltornet?
 
Borta bra men hemma bäst.
 
Det känns som om hösten redan är här. Sommaren är verkligen kort. Det ligger mycket spännande framför oss i höst så det ska nog inte bli tråkigt. Mina stackars balkongodlingar har dock inte haft det roligt. Min kvisttomatplanta verkar ha frusit ihjäl (i början av augusti!?), och jag försöker lista ut hur jag ska lyckas rädda det som räddas kan av övriga växter. Bättre planering till nästa år!

2 kommentarer:

Sallys hus sa...

Men ååå va härligt! Jag var i Paris för 100 år sedan och åå vad gärna jag vill tillbaks..;)
kram katarina

Rosa i huset i vitt sa...

Fina bilder..och visst känns det som om hösten är här
ha en fin helg
kram Rosa