Pages

onsdag 12 juni 2013

Mer burkar

Hade tänkt ha en slö sommarlovsvecka innan jag börjar jobba på måndag, men helt slö blev den inte. Har man inte att göra så skaffar man sig heter det ju så lustigt. Vad gör det när det är roliga saker man gör? Men mer om det en annan gång.

Det har dykt upp lite gamla burkar här. Det blir lätt så att man sparar en burk som sedan står tom och inte används, det försöker jag motverka i mesta möjliga mån.

Den här kakburken är kanske inte så gammal, men jag har haft den i två år. Tyvärr är det inga kakor i den. Den hade stått oanvänd länge tills jag såg att syster, som har en likadan, använde sin att ha torrfoder till hunden i. Brilliant tyckte jag, så nu är det katternas foderburk.

Den här gamla godingen har jag haft som snäckburk. Jag samlade på snäckor när jag var liten och hade en hel drös av dito. Den här burken var fylld till brädden. Och jag hade minsann inte bara en snäckburk...

Nu innehåller den en stor del av mina bakgrejer. Mestadels för dekoration av tårtor.
 
Den här gamla burken som jag visat tidigare funderade jag på om man kanske skulle ha servetter i och ställa på bordet. Men den kanske passar bättre till hösten med tanke på motivet.
 
 

3 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Så fint med gamla burkar...kan man aldrig få för många av
kram Rosa

House and Garden by Bia sa...

Älskar gamla burkar...har alldeles för många fniss....
Hoppas din dag varit bra...
Kramisar från bia

Marianne sa...

Fina burkar allihop!
Bra förvaring är det också.
Visst kan du ha servetter i den nu trots mönstret, annars har du ju något kul att leta på loppis -en sommarburk!;)
Ha en fin dag!