Pages

onsdag 10 augusti 2011

Mer pyssel åt folket! (eller åt mej i alla fall)




Jag vill måla. Var alldeles för länge sedan... Efter påtryckningar utifrån sa jag (länge sedan nu) att jag inte skulle måla fler änglar, men nu är jag riktigt sugen. Jag kan ju inte ge upp en av mina favoritpysselsysselsättningar. Har suttit många timmat vid mammas köksbord och målat. Pappa gav mej namnet "änglamakerskan" (vilket mamma tyckte var lite hemskt). Sist jag målade blev det en sfinx, hittade ingen ängel jag gillade (eller inte hade rättare sagt). Nu är jag dock väldigt pysselsugen. Det kan visserligen ha att göra med den stundande tentan (eller tentorna), så kallad tentaflykt...


Nästa värmlandsresa får det nog bli en liten resa till keramikbutiken. Det är bara att gräva fram lite uråldriga Kalle Anka-tidningar till David så får jag automatiskt en massa tid över till att slitta och måla. ;)




Så här blev slutresultatet. Den bodde i fönstret bakom soffan, men sedan yrvädret Snosan flyttade in har den fått flytta upp på köksskåpen tillsammans med större delen av änglarna. Better safe than sorry som man brukar säga.


Funderar på om man kanske skulle måla köksbordet...

Inga kommentarer: