Pages

måndag 25 februari 2013

Bättre sent än aldrig...

Äntligen (!) är anslagstavlan uppe. Det var på tiden. Det gamla fönstret har stått färdigmålat sedan augusti 2011 och väntat på att bli upphängt. Hade tänkt ha hönsnät i "rutorna" först. Fick en bit av min mor, men det var så kraftigt nät att det inte gick så det fick bli bruna snören istället. Det funkar det också. (Inte världens bästa bilder, men de får duga för ögonblicket.)

Denna ska fungera som inspiration ovanför min pysselhörna.

Guldfärgade tavelöglor var vad jag hittade och eftersom sambo tyckte att guld var fult målade jag dem svarta med nagellack som jag hade ståendes. Man tager vad man haver, som Cajsa Warg sa.

Ovanför mitt pysselbord (som är rörigt och inte får vara med på bild).


Det ska sitta en liten tavelhylla nere till höger där det ska finnas plats för lite burkar med fina band och annat smått och gott. Tyvärr fick vi inte upp den för det sista hålet gick helt enkelt inte att borra, hur vi än fösökte. Nu är vi på jakt efter en borrhammare då vår slagborr tydligen är lite för klen. Tallrikshyllan som ska upp i köket får också vänta eftersom det är samma "bergvägg". Dessutom behövs det skruvar med lite mindre huvuden till den. Ibland blir det inte som man tänkt sig. Längtar efter att få i ordning pysslehörnan så man får ännu mer lust att sitta där och skapa.

2 kommentarer:

Tika Vaala Ewenson sa...

Så fint, verkligen en kul idé! :-)

Anna sa...

Det där blev fint!
Du kan ju hänga upp några fröpåsar också och längta lite...:)
Så fina stolsdynorna blev också!
Kram Anna