Pages

tisdag 19 februari 2013

Påbörjade stolsöverdrag

Har äntligen tagit tag i mig själv och påbörjat de där stolsöverdragen jag planerat att sy så länge nu.

De utklippta dynorna. Katterna måste ju naturligtvis vara med och övervaka arbetet.

Jag sålde min gamla säng för ett år sedan och sparade smart nog bäddmadrassen. Den var inte så tjock och bestod av skumgummi om man tog av överdraget. Jag tänkte att det skulle passa utmärkt till själva dynorna till stolsöverdragen och på så vis skulle jag inte behöva köpa några dynor eller någon annan typ av mjuka "kuddar" att använda. Jag hade planer redan innan sängen såldes att göra överdrag men fick inte tummen ur att gå och införskaffa några dynor. Kanske lika bra det.
Det kändes ju lite onödigt att släpa den gamla bäddmadrassen i flytten, inte för att den är särskilt tung, men den tar ju en del plats. I söndags bar vi ner lite grejer i förrådet och då behövde vi plats så jag tog upp bäddmadrassen så att jag skulle få en liten spark i baken. Jag vill ju inte att den där ihoprullade klunsen ska ligga och drälla i lägenheten. Nu är den betydligt mindre än innan men en liten bit återstår. Av den kan jag fixa dynor till balkongmöblerna vi planerar att införskaffa när vädret börjar tillåta att man sitter ute.
De minsta små spillbitarna ska få bli stoppning i någon kattleksak. De ska ju också ha lite roliga grejer att leka med.

Har två olika typer av stolar som ska få överdrag. Gjorde en mall i papper som ändå skulle återvinnas.

Duken har min syster vävt till mig. Änglarna har jag själv målat.
 
 
Har upptäckt det fantastiska med örtte. Har försökt lära mig dricka te länge nu och insett att örtte är det enda rätta. Har även kommit fram till att jag inte gillar liptonte; alla deras sorter smakar exakt likadant. Kamomillte är min favorit. Gärna med hembakat bröd med morot och solrosfrön som ovan ;)
 
Nu är det dags att göra sig lite nyttig så kan jag kanske unna mig att klippa tyg lite senare idag.
 
Ha en fin tisdag alla!
Kräm

1 kommentar:

Marianne sa...

Smart att använda bäddmadrassen!:)
Ska bli spännande att se det färdiga dynorna:)
Ha en fin dag!