Pages

tisdag 21 maj 2013

Brev från kakfabriken

Jag har varit på ett sådant bakhumör i dagarna.

 Hade en trasig tårtbotten i frysen som fick bli en gammal klassiker - dammsugare.

Smaskiga choklad- och pepparmyntskakor. Såå goda till kaffet. D fullkomligt älskar de här kakorna så de är nästan slut.

Choklad- och hasselnötskakor med kardemumma. Ett recept jag inte testat innan. De blev löjligt goda - men så älskar jag ju kardemumma också.

Har massor med recept jag vill prova, dock är vi ju bara två som bor här och vi kan ju inte äta upp allt. Som tur är har vi en stor frys och ett par fikaglada grannar som brukar ställa upp och provsmaka allt som bakas i vårt kök.

Önskar er alla en fin tisdag!
 

3 kommentarer:

Marianne sa...

Mmmm så mycket gott!
Du får öppna ett litet café så du får baka mycket:)
Ha en fin dag!

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh mums så gott!!! Synd eller kanske tur att jag inte bor granne med dig;)


Kramar Susanne

Rosa i huset i vitt sa...

Vilka goda kakor du gör...
önskar dig en bra helg
kram Rosa