Pages

söndag 19 maj 2013

Nya nattduksbord

De lite för låga stolarna som en tid tjänat som nattduksbord är nu ersatta. Det fick bli enkla, vitbetsade från Ikea. Vi blev väldigt nöjda när vi hittade den betsade varianten även i vitt. Tidigare har vi bara sett den i rött, gråbrun och svartbrun medan den vita var en annan färgvariant, målad i akrylfärg. Vi ville inte ha akryl utan bets. Jag tycker den gråbruna betsen är trevlig men jag ville så gärna ha vitt.


Det blir ju rätt mycket vitt men D, som tror att jag inte hör när han säger att jag är lite av en inredningsdiktator, har dock erkänt att han tycker vårt sovrum är väldigt harmoniskt. Man sover bra där sa han.

Planen var ju att stolarna skulle få vara sängbord, men de blev så himla låga till dubbelsängen.

Nu väntar vi (läs: jag) med spänning på mattorna som mormor har lovat att väva.

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Så fint det blev med sängborden...
Vitt kan aldrig bli fel tycker jag;)
Ha en bra dag!!
Kramisar från mej!!!

idémakeriet sa...

O vad gulligt ska mormor väva nya sovrumsmattor till er?
Bordet blev ju super bra, det blev säkert mycket bättre än de låga stolarna.
Kram Gerda

Lilla Blanka sa...

Hej fina!

Jag tycker att det ser så rofyllt och fint ut i erat sovrum och det låter urmysigt med de kommande mattorna från mormor!

Kram
Mia