Pages

måndag 6 maj 2013

Kökets nya stil

Köket har fått ett litet ansiktslyft. Eller rättare sagt, köksbordet fick ett ansiktslyft och lyfte samtidigt hela köket.
I över tre år har jag velat måla om köksbordet men inte orkat ta tag i det. Nu kände jag dock att tiden var inne och gav mig således i kast med detta förhalade projekt. Kanske var det att jag faktiskt bestämde mig hur jag ville ha det. Jag vet inte, men gjort blev det.

En lite mörk köksbild på hur det såg ut innan.

Det som störde mig mest var att bordet med tiden blivit så gult.

Bordets nya utseende blev bättre än förväntat.

Lite trist att bilden blev så mörk, det är i vanliga fall väldigt ljust i köket.
 

De hade sannerligen inte snålat med lacket vid tillverkningen - som jag fick slipa - men till slut så. Känner mig väldigt nöjd.  Det blev lite varmare i köket med det bruna. Sambon gillade det också. Han blev extra glad över att det inte blev helvitt. Han bad ju för en tid sedan att stolarna skulle få förbli svarta:

"Ja men jag gillar att stolarna är svarta. Allt är ju vitt och fluffigt och det är änglar överallt. Man undrar ju nästan var man kommit när man kommer hit."
 
Ja, så lät det så stolarna får väl vara svarta ett tag till. Med överdragen så tycker jag ändå att det funkar. Och det är ju faktiskt trevligt om det finns något som bryter av lite (förutom Snosans lila stol).
Egentligen skulle jag vilja ha ett runt bord eftersom köket är ganska litet. Efter bordsrenoveringen känns det dock mer okej med det vi har. Kanske blir skivan grå i framtiden, vi får se, men nu får det vara så här ett tag.
Nu ska vi bara ta tag i att sätta upp tallrikshyllan. Ingen stress här inte.

Ha en härlig början på veckan allihop!
 

1 kommentar:

Rosa i huset i vitt sa...

En enorm skillnad ..jättesnyggt blev det
ha en bra dag
kram Rosa