Pages

onsdag 15 maj 2013

Repskydd till läsplatta

Jag hade ju sydille för ett tag sedan (och lite än faktiskt). Dock vet jag inte riktigt vad jag ska sy. Inte har jag mängder av tyg som ligger och dräller och längtar efter att bli något heller (tyvärr). Kanske borde man hålla utkik efter stuvbitar. Det vore roligt att ha något  när andan faller på. Inte har jag några mönster heller. Jag är ju tyvärr ingen sömmerska; Mina kunskaper sträcker sig till syslöjden på högstadiet. Funderar på att gå en sykurs: Det hade varit roligt att lära sig rita egna, lite mer avancerade mönster samt bli bra på att ta mått och beräkna tygåtgång.

Sambon önskade sig ju ett repskydd till sin lilla läsplatta:

Det första fodralet blev inte så bra som jag hoppades. (Men det är det ju mest bara jag som ser.) Sambon använder det dock flitigt.

Det andra blev aningen bättre...

.. och katthåren kommer med på köpet ;)

Hade lite fuskskinn liggande som jag tyckte passade till ett fodral som skyddar skärmen från repor. Det skulle ju inte vara puttigull och krusiduller inte. Hade även lite möbeltyg (rester efter ett tribalbältesprojekt) till insidan och sånt där fiffigt vlieseline för lite stadga.
Jag sydde alltså två stycken varav det ena D:s kollega faktiskt köpte av mig. Då kände jag mig lite proffsig i smyg.

Inga kommentarer: