Pages

fredag 31 maj 2013

Maj moodboard

Veckans torsdagstema hos Fabriken är maj moodboard. För mig har maj varit en lång väntan eftersom vi i februari bokade en resa till Rom i slutet av maj. Jag har alltså gått och väntat på att det skulle bli dags att åka. Det var min femte resa till Rom och D:s första. Vi såg inte riktigt allt, men mycket. Man måste ju spara något till nästa gång.

Colosseum.

Fontana di Trevi.

Cappuccinomunkarnas krypta.
Alla dekorationer är gjorda av gamla cappuccinomunkars ben. Kusligt men ändå fascinerande.
Det är dessa munkar som gett namn åt drycken cappuccino - färgen på deras kapuschonger är nämligen densamma som dryckens.

Il Vittoriano, mitt favoritmonument. Inte antikt, men ändå så vräkigt och kolossalt.
I mitten, högt där uppe på taket kan man skymta hissen upp till utsiktterrassen. Där friade D till mig!
 
 
För fler maj moodboards klicka här!

3 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg
kram Rosa

House and Garden by Bia sa...

Så härligt med Italien...har bara varit i Rimini....och det var lääänge sen....skulle gärna åka dit ;)))
Hoppas du får en trevlig dag och kväll!!!
Kramisar från bia

Annes vita rum sa...

Förstår att du varit där många månger.. jag har varit en gång och är helt förälskad,så det blir inte den sista:)Ha de gott..kramiz