Pages

torsdag 9 maj 2013

Metall

Veckans tema hos Fabriken är metalliskt.
Här finns inte så mycket metall. Jag är väldigt emot till exempel rostfritt efter att ha jobbat som bland annat barista. Storkök brukar ju ha mycket rostfritt eftersom det är lätt att göra rent. I inredning tycker åtminstone jag att det känns kallt. Däremot har jag en del ärvda silverbrickor (om de verkligen är av silver är jag däremot inte säker på) som jag tycker väldigt mycket om. Alla jag har har jag fått efter min gammelmoster. Hon hade blivit överlycklig om hon vetat att jag plockat på mig dem och använder dem till än det ena än det andra. Det hade hon tyckt om.

Fint mönster. Den här brickan brukar få tjäna som tårtfat; den är i lagom storlek för en 24-centimeterstårta.

Oval och storlek mindre. Perfekt som ljusbricka och lite allt möjligt.

Småmönstrat men ändå enkelt på något sätt.

Den fjärde står som bekant på hallbyrån med en moccabryggare och en silvrig ittalaskål. (Ja, jag har det allt lite metalliskt hemma ändå när jag tänker efter.) Den är enkel och slät förutom dekorkanten.
 
Skålen i shabby metallstil har tidigare tjänat som ljuslykta och nu ingår den i ett stilleben med pärlhalsband i.
 
Här kan du kika på mer metallinspiration: metalliskt.

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Härliga brickor...jag är ganska förtjust i brickor...men nu får jag nog ha köpstopp på dom hihi...
Ha de gott!
Kramen

Rosa i huset i vitt sa...

Gillar brickor..
ha en trevlig helg
kram Rosa