Pages

lördag 25 maj 2013

Gör en egen stänkkork för snäll vattning

Såg för ett tag sedan en fiffig grej som man kan sätta på petflaska för att kunna vattna skonsamt. En sån måste jag skaffa till mina planteringar, tänkte jag. Sedan kom jag på att det måste ju gå att göra en själv. Sagt och gjort. (Bilderna blir större om man klickar på dem.) Jag plockade fram en petflaska samt:

Jag tog ett häftstift men en mindre spik funkar säkerligen också.
Den första korken fick för många hål tyckte jag och gjorde en ny med bara fem hål.

 Smidigt så det förslår.

Perfekt till de små späda plantorna i miniväxthuset.

Hur enkelt som helst till en minimal kostnad. Man kan enkelt göra flera korkar med olika antal hål beroende på hur mycket vatten man vill ska komma på en gång.

Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!
 

5 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken bra ide..tack för tipset
kram Rosa

Marianne sa...

Smart!:)
Älskar sådana bra tips!
Ha de gott!

Annes vita rum sa...

Det var verkligen klok tänkt,varför tänkte jag inte på det själv.bra för småplantorna som sagt:) Tack för titten hos mig,ha de gott i veckan..kramizar

House and Garden by Bia sa...

Bra idé må jag säga;)))
Hoppas dagen varit bra...det har den här....fint sommar väder o allt!!!
Kram bia

Palle sa...

Bra och enkelt tips på hur man kan använda gamla saker att göra något nytt.
Och bra blev det ju också

Gillas