Pages

fredag 1 mars 2013

Fredagströtthet är nästan mysigt ändå

Härligt med sol, men jag känner mig lite trött idag. Kanske är det för att jag är så stel; igår började jag dansa igen efter ett halvårs uppehåll. Har till följd av detta ont nästan överallt idag som en påminnelse om min lathet. =) Skönt med fredag i alla fall, då får man vara lite småseg tycker jag.

Målade färdigt och vaxade det lilla bordet för ett par dagar sedan.

Tycker ornamenten är så fina.
 
När jag hade patinerat det tyckte jag att det blev för mycket slitningar. Jag tycker det här bordet känns som om det har varit någons paradmöbel: En möbel man varit rädd om. Därför målade jag över en del av slitningarna igen. Jag ville att det skulle ha en look som mer talade för att man försökt vara rädd om det men inte riktigt kunnat undvika att det blivit lite slitet ändå.

Känner mig nöjd.
 

Så här såg bordet ut innan det blev vitt:
 
 
En härlig fredag önskar jag er alla!
/Kräm

1 kommentar:

Fröken Tindra sa...

Bordet blev verkligen fint!
Ha en skön helg!
Kram!