Pages

torsdag 7 mars 2013

Torsdagstema

Temat denna vecka på Fabriken är plocka in våren/naturen. Jag kan ju erkänna att jag inte varit ute och plockat något. Lite tråkigt. Men jag har fina knoppar på min orkidé som jag bara väntar på ska slå ut!

I köksfönstret står min orkidé på tröskeln till att bli praktfull och vårig.
(Och termometern där i bakgrunden visar på flera plusgrader.)

Och så har jag fått en ny blomma av min väninna. En clivia, som jag till min förtret insåg var giftig. Det är visserligen fikusen också, men jag ska passa på dem båda och om det verkar som om katterna är intresserade så får väl blommorna flytta. Fick en spindellilja också (som såklart också är giftig). Men än så länge verkar de mest tugga på mose stentavlor så. Och kattgräset som vissnat.
 
Och se så soligt det är. Hur vårigt är inte det!
 
 

Inga kommentarer: