Pages

måndag 11 mars 2013

Går i brödbakartankar

Jag har de senaste månaderna varit besatt av hembakat bröd. Så fort det börjar sina i frysen så börjar jag skruva på mig och tänka att: jag måste baka bröd!
Har börjat inse att en hushållsassistent hade varit en investering; röra ner mjölet i degen är ju inget för klenisar direkt. Frågan är ju vad man ska kika på för någon om man nu inte vill ha en KitchenAid (vilket jag inte vill; tycker den är löjligt dyr), den får ju inte vara för liten. Är inte ute efter en "snygg och hipp" maskin utan en av bra kvalité med god kapacitet till ett rimlig pris.

Bröd med vetekross.

Lill-Snosan övervakar såklart arbetet från sin tron i köket.

Har varit duktig och tvättat hela förmiddagen. Känns skönt att det är färdigt.
Har även tåtat ihop en sida till uppsatsen samt gått igenom allt material jag ska ta upp i den.

Nu ska jag svänga ihop en deg till långpannebröd med morot och solrosfrön.

Inga kommentarer: