Pages

tisdag 12 mars 2013

Rundtur i gamla lägenheten

Som en hyllning till gamla lägenheten, som var min första riktiga. Jag flyttade ju hemifrån när jag var 16 så då stod pappa på kontraktet. Efter det bodde jag en tid i min fasters tomma lägenhet. När jag flyttade till Göteborg fick jag en andrahandslägenhet genom pappas kusiners kontakter. Därför anser jag förra lägenheten vara min första riktiga. Jag köade i över tre år innan jag fick förstahand och då kändes det verkligen fantastiskt. Det var också i den jag kände att jag fick till det som jag ville ha det. Tanken på hur man vill ha det ändras ju allteftersom tiden går men det var lätt att ändra så man trivdes. I min och D:s nya lägenhet är det ännu lite flyttstökigt trots att vi bott in oss i över tre månader. Festina lente  heter det ju. Det är väl mest jag som bestämmer hur det ska se ut eftersom D inte är så intresserad. Han har dock fått större delen av lillrummet till sitt förfogande; hans musikhörna.

Köket med den lila kakeldekoren jag satte upp. Hade planer på att byta knopparna på luckor och lådor men det blev aldrig av.

Matplatsen storlek mindre.
Det söta skåpet har min pappa byggt, det var i furu tills jag fick vitmani.

Hallen skymtar i dörröppningen med sitt lite trista golv. Köksgolvet däremot tyckte jag mycket om.

Det var härliga 2,70 i tak överallt.

Sambons gitarrsamling.

Sett från soffan.
 
Planlösning.
 
Det enda jag inte gillade var tapeten i hallen (ändå var det jag som valde den 2008). Hade velat ha vitt eller möjligen ljusgrått där istället.
I nuvarande lägenheten är det faktiskt ljust grå tapet i hallen. Ganska lustigt om man tänker på att det var vad jag ville ha i förra. Vi har inte valt något här men de som bodde här innan har gjort bra tapetval måste jag säga.
 
 

1 kommentar:

Angelika Tika Vaala sa...

Fint:-) Tycker det är så roligt att se hur andra har det (eller haft det) hemma hos sig, då får jag lite idéer och inspiration :-)